I samarbete med Åhléns vill jag lyfta inredning som faktiskt gör skillnad. Just nu pågår det nämligen en kampanj på åhléns.se där 1000 olika produkter är märkta med en röd hussymbol med ett hjärta. När man köper någon av dem, skänker Åhléns en likadan produkt till Stadsmissionens skyddade boenden där kvinnor och deras barn bor när de är på flykt från sin partner och egna hem på grund av fysisk och psykisk misshandel. Inför kampanjen inredde Åhléns, tillsammans med stylisten Lo Bjurulf, ett skyddat boende för kvinnor i utsatthet. Hemmet som syns på bilderna har inretts med produkter från Åhléns egna sortiment i kombination med second hand från Stadsmissionen. Åhlens beskriver att det var viktigt för dem att inte bara göra en make-over utan att också skapa en trivsam och läkande miljö. Ledord som de utgick ifrån var: hållbarhet, återbruk, medveten, gemenskap och kreativitet. Gör en insats du också och bidra till att skapa ett lite mer trivsamt boende för kvinnor i utsatthet genom att köpa någon av de märkta produkterna på åhléns.se. Inlägget presenteras i samarbete med Åhléns