Kl 07.48 Jag har nästan druckit upp dagens första kopp kaffe. Min bästa kopp. Jag har ett nytt sommarnattlinne som inte är ett nattlinne egentligen men funkar prima som just nattlinne. Eller egentligen sover jag faktiskt helt naken men jag går alltid och lägger mig med nattlinne och så tar jag av det precis innan jag ska somna och sen tar på det på morgonen sen igen. Varsågod för info. Det var en så härlig morgon och eftersom att familjen fortfarande låg och sov bestämde jag mig för att ta en promenad i skogen. 08.49 Det var underbart. 09.19 Hemma igen och jag plockar med mig spenat innan jag går in köksvägen. 09.48 Omelettefrukost i växthuset. Fick sällskap av Elisabeth som också ville äta sin frukostgröt i växthuset. 10.38 Hela familjen på tennisbanan. Vi körde pingis-dubbel och det är så roligt att se hur duktiga barnen är. Önskar att jag hade samma utvecklingskurva. 12.08 Tycker till och med att det är kul att sopa banan efteråt. Väldigt satisfying. 12.43 Lunch! Matjesill, färskpotatis, gräddfil, rödlök, gräslök och dill. 13.28 Jag tvättade våra utemöbler häromdagen och nu var det dags att olja in. Fick frivillig hjälp av Gillis och det underlättade så mycket. Mycket härlig känsla. Kändes som next level i att vara förälder när man faktiskt får ordentlig hjälp med något. obs! Det är inte olja i koppen, det är kaffe. Tänkte att det var bäst att förtydliga det. 14.34 Klara! En nyckelpiga kom och satte sig och det tyckte jag var fint. 14.57 Sen hände något vi tänkt ta tag i länge. Nämligen Elisabeths rum. Det långa skrivbordet åkte ut. 15.03 Jag gick upp för att titta till hur det gick och Elisabeth var pepp men inte till någon vidare hjälp eftersom att städning är det värsta hon vet. Jag kände att jag behövde fylla på med energi för att ha tålamod till att kavla upp ärmarna och köra på här inne. 15.15 Så jag gick ner i köket och kom fram till att jag var sugen på yoghurt. Hade lite chiapudding i kylen och så tycker jag att nektarinerna är så goda just nu så jag toppade yoghurten med det plus aprikosmarmelad, mandlar och kokosflingor. Ismatcha till det. Gott! 17.55 Efter 2,5h i ett konstant städande bland alla grejer sa jag uppgivet till Adam att inte en enda pryl till kommer in här. Hur mycket små saker kan man ha? Det tar aldrig slut!! 19.11 Adam ropade att maten var klar. Pasta carbonara och ett glas viss. Tack så mycket det var gott. 19.55 Sådär! Nu är det rensat, städat och en ny större säng med sänggavel står nu där det långa skrivbordet var innan. Ska fixa en sängkappa bara. Ett randigt eller rutigt vore fint. 20.21 Blev fast här. Ett tecken på att det blev bra. 20.28 Borde ta in dessa galningar men är det sommarlov så är det.